Strakke Buik Trainen? Dit is super belangrijk!

strakke buik trainenEen strakke buik trainen? In veel gevallen is het makkelijker gezegd dan gedaan. Veel mensen gaan ijverig aan de slag om hun buik in optimale shape te krijgen, toch stoppen ze vaak na een aantal weken alweer.

Hoe kan dat toch? Waarom is het zo moeilijk om een strakke buik te trainen en het ook echt vol te houden totdat er resultaten zichtbaar zijn?

En kan dat niet anders? Als je sneller resultaten zou zien zou je veel gemotiveerder zijn om door te gaan. In dit artikel laat ik je een manier zien waarmee je snel resultaten boekt zodat je tot op het bot gemotiveerd bent om door te gaan.

Te dikke buik

De buik is een hot item als het gaat om een mooi lijf, daarom is het ook voor veel mensen één van de grootste ergernissen van hun lichaam.

De buik is één van de hardnekkigste plekken om het laatste vet weg te trainen, vaak blijft er hier en daar nog zo’n vervelend vetrolletje over en vooral in de zomer is dit natuurlijk geen porem.

Helaas slagen veel mensen er niet in om dit laatste vet succesvol weg te werken en daarom zijn veel mensen op zoek naar het gouden ei om binnen no time een strakke buik te trainen.

Strakke buik in 1 week!?

Natuurlijk heb ik weer het nodige onderzoek gedaan voordat ik dit artikel schreef maar er zijn dus serieus honderden mensen die zich afvragen of je niet binnen 1 week een strakke buik kunt trainen.

Ondanks dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn is dit natuurlijk een behoorlijk ambitieus plan en naar mijn mening gedoemd om te mislukken.

Natuurlijk ligt het er maar net aan wat je onder strak verstaat maar één ding kun je van mij aannemen, je buikspieren hebben meer training nodig om groter te worden.

  • Trap niet in dergelijke sprookjesverhalen
  • Koop geen producten die je gouden bergen beloven (als je begrijpt wat ik bedoel)

Het ontwikkelen van grotere buikspieren of het afslanken rondom de buikstreek kost nou eenmaal tijd. Naast het feit dat een strakke buik er mooi uitziet is het natuurlijk ook belangrijk voor je gezondheid om niet teveel vet te hebben.

Buikvet en je gezondheid

Maar welke risico’s brengt teveel buikvet dan met zich mee? Veel mensen denken alleen aan het ontwikkelen van een mooi lichaam maar vergeten dat het ook vanwege je gezondheid veel beter is om niet teveel overgewicht te hebben.

Mensen die veel buikvet hebben, of beter gezegd, een dikke buik hebben lopen meer risico als het gaat om:

  • Een te hoog en slecht cholesterol
  • Grotere kans op hart- en vaatziekten

Waarschijnlijk wist je allang dat je met een dikke buik tot een risicogroep behoort en hoef ik het niet onnodig te herhalen, toch wil ik je op het hart drukken om er, ook vanwege deze gezondheidsreden iets mee te doen.

Een strakke buik trainen doe je niet zo..

Veel mensen maken de nodige fouten als ze aan de slag gaan met het trainen van hun buikspieren en behalen geen tot geringe resultaten.

Want hoe kan het toch dat sommige mensen veel sneller resultaten boeken dan andere mensen? Dat heeft te maken met de manier van trainen, de manier van eten en het volgen van de verkeerde trainingen of het aannemen van de verkeerde informatie.

Hieronder heb ik voor je op een rijtje gezet wat je vooral niet moet doen:

  • Teveel eten
  • De verkeerde dingen eten
  • Pillen en supplementen eten
  • Uren in de sportschool doorbrengen
  • Te weinig eten
  • Koolhydraten en vetten volledig vermijden
  • Te snel opgeven
  • De verkeerde trainingen volgen

Ik vertelde net al een stukje over het feit dat ik zoveel mensen zie die proberen om binnen een onrealistische tijd een strakke buik te trainen.

Veel trainingen en cursussen gebruiken marketingtermen om je uiteindelijk over de streep te trekken. Kijk dus uit met uitspraken als:

Binnen twee weken een six-pack dankzij deze methode!

Deze wonderpil verandert je buik in een wasbordje!

Van dikke buik naar keiharde blokjesbuik binnen 3 weken!

Ik ga ervan uit dat je zelf wel snapt wat je wel moet doen en wat je juist niet moet doen. Er word niet voor niets vaak gezegd “Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook”

Onderzoek dus eerst goed welke methode je kiest om een strakke buik te trainen. Onderaan deze pagina deel ik een aantal methodes die hun werking bewezen hebben en een groot aantal positieve reviews hebben.

Een strakke buik trainen doe je zo!

Maar hoe kun je dan wel op een effectieve manier een strakke buik trainen zonder dat je hiervoor een jaar moet uittrekken? De gouden formule is de juiste voeding en het trainen van je buikspieren op de juiste manier.

Veel mensen willen een strakkere buik en gaan keihard trainen zonder hun voeding aan te passen, daarnaast zijn er heel veel mensen die juist wel hun voeding aanpassen maar op de verkeerde manier trainen.

Op de juiste manier eten

Voeding is enorm belangrijk voor het trainen van een strakker lichaam. Onlangs schreef ik een review over het Droog trainen protocol vrouwen en het Droog trainen protocol mannen.

Zo op het eerste oog zou je denken dat deze twee trainingen enorm veel focus leggen op het trainen, niets blijkt minder waar want deze trainingen bestaan voor een groot gedeelte uit informatie over voeding.

Toch is het qua voeding geen hogere wiskunde, je moet namelijk meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt. In dit artikel over calorieën verbranden ontdek je precies hoe dat zit.

Geloof me, als je meer calorieën naar binnen werkt dan dat je verbrand kun je trainen tot je een ons weegt, de resultaten waarvan je droomde zullen niet snel komen.

Ben je op zoek naar een goed boek inclusief weekmenu’s, receptenlijsten en boodschappenlijstjes? Onlangs recenseerde ik de populaire afslank cursus Simpel Slank

  • Creëer een calorietekort
  • Vermijd kant-en-klaar maaltijden
  • Ontwikkel een gezonde leefstijl die goed vol te houden is

Op de juiste manier trainen

Je kunt nog zo gezond eten, als je, je buikspieren niet traint zal er maar weinig gebeuren. Maar zijn de meest effectieve oefeningen om je buikspieren te trainen?

Veel mensen geloven nog in de mythe dat je plaatselijk vet kunt verbranden, dat kan niet wat zo werkt ons lichaam simpelweg niet.

Het is trouwens niet heel raar dat veel mensen hier wel in geloven vanwege het brandende gevoel in je buik als je, je buikspieren traint. Toch is het absoluut niet zo dat je dan ook op die plek vet aan het verbranden bent.

Er zijn meerdere onderzoeken aan gewijd om het resultaat van buikspieroefeningen te meten. Uit deze onderzoeken kwam naar voren dat mensen die gedurende enkele weken elke dag buikspieroefeningen deden, geen buikvet hadden verbrand.

Cardio en buikspieroefeningen

Maar hoe zit dat dan? Hoor ik je denken. Het ontwikkelen van een strakke buik houdt dus meer in dan alleen wat sit-ups doen. De beste combinatie is het doen van samengestelde oefeningen en buikspieroefeningen.

Samengestelde oefeningen is eigenlijk niets meer dan het doen van cardio, cardio zorgt er namelijk voor dat je veel calorieën verbrand en dat is nou juist wat je wilt.

Je zult eerst het laagje vet moeten wegwerken voordat je buikspieren zichtbaar worden. Dit kun je doen met allerlei verschillende oefeningen.

Oefeningen waarmee je veel calorieën verbrand zijn bijvoorbeeld:

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je ook je buikspieren gaat trainen en dat kun je doen doormiddel van de volgende oefeningen:

#1: Crunches

Let er bij deze oefening wel op dat je hem op de juiste manier uitvoert. Veel mensen krijgen pijn in hun rug of nek vanwege het niet correct uitvoeren van deze oefening. Onderstaand in de video word de juiste manier voorgedaan, dit is waar je op moet letten:

  • Trek je knieen op en zorg dat je voeten plat op de grond staan
  • Plaats je handen achterop je hoofd, net onder je oren
  • Beweeg je borst omhoog zonder met je handen aan je hoofd te trekken
  • Houdt je hoofd in één rechte lijn met je rug, ga dus niet je kin op je borst leggen

#2: Zijwaartse crunch

Een tweede manier om je buikspieren te trainen is door de zijwaartse crunch, in de video zie je precies hoe deze oefening uitgevoerd moet worden.

  • Ga op je rechterzij liggen
  • Leg je schouders plat op de grond
  • Houd je handen achter je hoofd zoals bij bovenstaande oefening
  • Beweeg je borst omhoog

#3: Leg raise

Deze oefening zal je ook niet onbekend zijn, de video laat precies zien hoe je deze uit moet voeren. Deze oefening is erg effectief en hiermee kun je, je buikspieren maximaal op de proef stellen.

 

#5: Planken

Planken is ook een erg effectieve manier om je buikspieren te trainen. Op het eerste gezicht lijkt deze oefening niet zwaar maar als je ongeveer 2 minuten op de juiste manier in deze houding blijft zul je zeker merken dat je aan het trainen bent.

  • Ellebogen op schouderbreedte op de vloer plaatsen
  • Plaats je lichaam in een horizontale positie zodat je spanning op je buikspieren voelt.
  • Houdt deze positie gedurende 1 tot 2 minuten vast. Lukt het makkelijk? Blijf dan langer in deze positie

Strakke Buik Bijbel

Wil je meer oefeningen en effectieve trainingsschema’s in combinatie met voedingsschema’s zodat je ze effectief mogelijk aan je buikspieren traint?

Dan raad ik je de Strakke Buik Bijbel van orthomoleculair voedingsdeskundige Oscar Helm aan. Oscar weet als geen ander hoe je op de juiste manier je buikspieren traint.

Onlangs schreef ik een compleet review over de Strakke Buik Bijbel, in dit review lees je precies wat je kunt verwachten, wat de training inhoudt en wat de resultaten van andere gebruikers zijn.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat dan even een reactie achter.

 

Martijn
 

Hoi ik ben Martijn en samen met Mieke stellen wij producten op de proef. We keren alles binnenstebuiten en onderzoeken of de verschillende producten jou kunnen helpen om je doelen te bereiken. Zijn we positief over een product? Dan laten we dat enthousiast merken. Voldoet een product niet aan de eisen? Dan zijn we kritisch en proberen we je te beschermen.

>