Hoe val je snel af? Dit is de geheime formule!

hoe val je snel afHoe val je snel af? Het is een vraag die menig mens bezig houdt, er zijn duizenden afslank boeken geschreven, er zijn tal van methodes, maar wat is nu eigenlijk het beste?

Hoe zorg je ervoor dat je dat vervelende jojo effect ontwijkt? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je snel afvalt en vervolgens nog sneller weer aankomt.

Welke afslank methode zorgt ervoor dat je geen honger hoeft te lijden en waarom moet je met een grote boog om chemische afslankpillen heenlopen? In dit artikel ontdek je alles over snel afvallen op een verantwoorde en natuurlijke manier.

10 kilo afvallen in 2 weken?

Je kent ze misschien wel, van die dieetguru’s die beweren dat je gemakkelijk tien kilo kunt afvallen in twee weken. Echt verantwoord is dat natuurlijk niet.

Om dit soort resultaten te kunnen bewerkstelligen zul je onverantwoord aan de slag moeten gaan, jezelf bijna uithongeren en moeten sporten tot je er bij neervalt.

De kans is groot dat je na deze twee weken snel terug zult vallen omdat het simpelweg niet vol te houden is. Een goed dieet is een dieet dat voor iedereen gemakkelijk vol te houden is en waarbij je langzaam maar gestaag zult afvallen.

Hoe val je snel af? Ontdek deze simpele stappen!

Dat 10 kilo afvallen in twee weken een behoorlijk enthousiast doel is weet je inmiddels, maar wat is dan wel mogelijk? Want je wilt ook geen jaar bezig zijn om je streefgewicht te bereiken.

Met deze simpele stappen zul je in staat zijn om 2 tot 3 kilo per week af te vallen, niet moeilijk vol te houden en sporten is niet verplicht.

Je bent wat je eet is een veelgehoorde uitspraak, niet zo gek want deze uitspraak slaat de spijker op zijn kop. Hieronder ga ik je precies uitleggen hoe je gemakkelijk van je overtollige kilo’s af kunt komen.

Elk pondje gaat door het mondje..

Onze hedendaagse voeding bevat enorm veel koolhydraten, koolhydraten is een verzamelnaam van zetmeel en suikers en deze koolhydraten leveren je energie om bijvoorbeeld te kunnen lopen.

Volgens een groepje vooraanstaande wetenschappers is het echter zo dat we als mensen onze energie uit gezonde vetten en groenten dienen te halen.

Vroeger haalden we namelijk al onze energie uit:

  • Gezonde vetten.
  • Groenten.

De hoeveelheden koolhydraten die er vandaag de dag zijn waren er toen nog niet.

Omdat ons lichaam nog steeds op dezelfde manier als duizenden jaren geleden functioneert is het dus in staat om al haar benodigde energie uit gezonde vetten en groenten te halen.

Koolhydraten worden hier dus in kwaad daglicht gesteld, er zijn zelfs Amerikaanse wetenschappers die beweren dat 40% van de koolhydraten die je nuttigt meteen worden omgezet tot lichaamsvet.

Maar let wel op, er word een duidelijk onderscheid gemaakt tussen enkelvoudige en complexe koolhydraten, enkelvoudige koolhydraten zijn koolhydraten die je energie geven voor een kort moment.

Complexe koolhydraten daarin tegen worden langzaam door je lichaam opgenomen en zijn veel beter dan enkelvoudige koolhydraten, het zijn ook de enkelvoudige koolhydraten die ervoor zorgen dat je overgewicht krijgt.

  • Enkelvoudige koolhydraten laten je bloedsuikerspiegel stijgen waardoor je lichaam extra insuline aan gaat maken en het is juist de insuline die word omgezet naar lichaamsvet.
  • Daarnaast is een hoge insulinewaarde, wat dus word omgezet naar lichaamsvet, schadelijk voor je lichaam. Hoge insulinewaardes verhogen je kans op kanker en diabetes.

Op de vraag ‘Hoe val je snel af?’ weten we dus één ding zeker, we moeten enkelvoudige koolhydraten absoluut vermijden. Maar in welke producten zitten deze enkelvoudige koolhydraten?

  • Snoep
  • Koekjes
  • Gebak
  • Ijs
  • Brood
  • Rijst
  • Aardappels
  • Pasta
  • Noedels
  • Frisdranken (Ook kant en klare vruchtensappen)
  • Kant en klare producten
  • Bewerkte producten

Hieronder ga ik het met je hebben over gezonde voeding waar geen verkeerde koolhydraten in zitten, kun je niet wachten? Bekijk hier het koolhydraatarme dieet.

ijs

Gezonde vetten,groenten en eiwitten

Om snel af te vallen is het noodzaak dat we hoofdzakelijk gezonde vetten en groenten eten, deze voedingsstoffen zorgen ervoor dat je WEL de benodigde energie krijgt maar NIET het overtollige lichaamsvet.

Zoals je misschien al wel hebt opgemerkt zorgen gezonde vetten en groente ervoor dat je geen hongergevoel krijgt, je krijgt namelijk net zo veel of zelfs meer energie dat wanneer je enkelvoudige koolhydraten zou eten, je lichaam gaat er alleen veel efficiënter mee om.

Groenten

Groenten zijn een belangrijke voedingsbron, er zitten enorm veel goede voedingsstoffen in die ons lichaam nodig heeft om sterk en gezond te blijven.

Elke groente heeft andere voedingsstoffen, dit kun je aan de kleur zien. Probeer dus zoveel mogelijk verschillende kleuren groenten te eten, zo krijg je verschillende voedingsstoffen binnen.

Met name groene groeten zitten boordevol goede voedingsstoffen.

Probeer elke dag 400 gram groeten te eten.

Hieronder zie je een lijst met groenten die je zoveel mag eten als je wilt:

  • Boerenkool
  • Bloemkoolgezonde groenten
  • Spinazie
  • Komkommer
  • Spruitjes
  • Tomaten
  • Uien
  • Witte kool
  • Sla

Gezonde vetten

Vetten hebben een slecht imago en dat is voor een gedeelte van die vetten jammer. Vetten worden namelijk telkens in verband gebracht met hart- en vaatziekten en overgewicht.

Niet zo gek want ongezonde vetten dragen inderdaad bij aan hart- en vaatziekten en overgewicht. Gezonde vetten daarin tegen niet.

Gezonde vetten zijn een belangrijke voedingsbron voor je lichaam, gezonde vetten zijn essentieel in een gezond voedingspatroon en dragen juist bij aan het reduceren van lichaamsvet.

Hoe herken je gezonde vetten? Dat is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, gezonde vetten komen allemaal uit de natuur, hieronder een overzicht van verschillende gezonde vetten:

  • Vette vis zoals haring, makreel, paling en zalm.
  • Noten
  • Olijven
  • Advocado
  • Olijfolie
  • Zonnebloemolie
  • Scharreleieren

Eiwitten

Ook eiwitten zijn belangrijke bouwstoffen voor ons lichaam, ze zorgen voor de aanmaak van verschillende dingen binnen ons lichaam zoals, botten, organen en weefsels. Ook zijn eiwitten een extra bron van energie.

Eiwitten zorgen ervoor dat je veel langer verzadigd bent en daardoor verbrand je meer vet. Door eiwitrijke producten in je dieet op te nemen zul je dus gemakkelijker afvallen.

Eiwitten zitten in veel producten, de meeste eiwitten vind je in de volgende producten:

  • Vlees zoals kip,rund en gevogelte.
  • Eieren.
  • Vis zoals haring, makreel, zalm, kreeft, garnaal en tonijn.
  • Havermout
  • Quinoa
  • Pistachenoten

Let wel op dat je gevarieerd blijft eten, twee porties eiwitten per dag is voldoende om verantwoord bezig te zijn en bevorderen het afvallen.

brood met salade

Bewegen?

In het begin van dit artikel gaf ik al aan dat sporten geen noodzaak is om snel af te vallen, het kan het proces echter wel versnellen.

Omdat niet iedereen van sporten houdt spreek ik in dit artikel van ‘bewegen’. Het verschil tussen sporten en bewegen is dat bewegen een lagere intensiteit heeft.

Omdat we tegenwoordig wel tot 70% van onze tijd zittend doorbrengen is beweging wel aan te raden.

Kies er bijvoorbeeld voor om de fiets naar het werk te gaan of je auto wat verder weg te parkeren zodat je in ieder geval een stukje moet lopen.

Beweging is vrij simpel in onze dagelijkse routine in te bouwen, zo kun je naast fietsend naar je werk er ook voor kiezen om s’ avonds een wandeling te maken of tijdens je lunchpauze een blokje om te gaan.

Maar wat gebeurt er eigenlijk in je lichaam als je beweegt?

Metabolisme verhogen

Je metabolisme, of in de volksmond, stofwisseling is een verzamelnaam voor processen die ervoor zorgen dat je calorieën verbrand.

Als je, je stofwisseling verhoogd zal je lichaam meer calorieën verbranden, dit verhogen van je stofwisseling oftewel metabolisme doe je dus door te bewegen.

Het voordeel van het verhogen van je metabolisme is dat deze voor langere tijd verhoogt blijft, heb je dus een flinke wandeling gemaakt en ga je daarna weer achter je computer zitten, dan is je metabolisme nog steeds voor een bepaalde periode verhoogt. Hierdoor verbrand je dus nog steeds calorieën, ook terwijl je zit.

Wat kun je allemaal doen om je metabolisme te verhogen?

  • Op de fiets naar je werk.
  • Een wandeling maken tijdens je lunchpauze.
  • Een middagje intensief shoppen.
  • Naar iemand toe lopen in plaats van een email versturen.

Samenvattend

Het antwoord op de vraag ‘Hoe val je snel af’ is dus helemaal niet bijzonder moeilijk, het is echter wel belangrijk dat je een aantal zaken in acht houd.

  • Eet geen enkelvoudige koolhydraten
  • Eet gezonde vetten,groenten en eiwitten
  • Beweeg elke dag minstens 20 minuten

Als je deze 3 pijlers zult gebruiken zal je ongetwijfeld snel afvallen en eerder je streefgewicht bereiken dan je had gedacht.

Simpel slank?

Het grootste probleem waar mensen tegenaan lopen is dat ze:

  • Geen inspiratie hebben op het gebied van recepten.
  • Niet uren door de supermarkt willen struinen.
  • Niet uren in de keuken willen staan.
  • Snel terugvallen in hun oude patroon.

Gelukkig is daar een hele goede oplossing voor, een oplossing die ervoor zorgt dat jij super makkelijk een nieuw voedingspatroon kun aannemen.

Het ebook Simpel Slank van Bernard Favier(PuurFiguur.nl) bied jou de helpende hand om op een eenvoudige manier af te vallen, het boek staat boordevol:

  • Heerlijke recepten.
  • Duidelijke boodschappenlijstjes.
  • Heldere uitleg over DE simpelste manier van afvallen, snel en blijvend.

Onlangs schafte ik dit ebook aan en schreef een compleet review, hier vind je het review over Simpel Slank>>

Martijn
 

Hoi ik ben Martijn en samen met Mieke stellen wij producten op de proef. We keren alles binnenstebuiten en onderzoeken of de verschillende producten jou kunnen helpen om je doelen te bereiken. Zijn we positief over een product? Dan laten we dat enthousiast merken. Voldoet een product niet aan de eisen? Dan zijn we kritisch en proberen we je te beschermen.

>