Droog trainen als vrouw!? Dit is waar je op moet letten!

droog trainen vrouwDroog trainen als vrouw!? Waar moet je eigenlijk op letten? Kun je dezelfde oefeningen als een man doen of moet je, je aan een ander trainingsschema houden?

Veel vrouwen hebben namelijk de overtuiging dat ze niet teveel met gewichten bezig moeten zijn omdat ze dan grote spieren zouden krijgen en dat is niet wat ze willen.

Die overtuiging klopt niet. Het is juist de combinatie tussen cardio en krachttraining die ervoor zorgt dat je een mooi strak lichaam zult krijgen. Hoe je als vrouw kunt droogtrainen ontdek je in dit artikel.

Droog trainen als vrouw vs. Droog trainen als man?

Laten we bij het begin beginnen, droog trainen als vrouw werkt namelijk niet anders dan het droog trainen als man, hier bestaat veel onduidelijkheid over.

Veel vrouwen denken dat ze anders moeten trainen als een man, dit is niet waar. Als je als vrouw wilt droog trainen zul je hetzelfde moeten trainen als een man.

Zoals ik net al zei zijn veel vrouwen bang voor grote spieren, ze willen wel een strak lichaam maar absoluut geen grote spierballen, dit is één van de redenen dat vrouwen heel weinig in het krachthonk te vinden zijn.

Dankzij dit ultieme voedings- en trainingsschema krijg je een ijzersterk maar vooral superstrak lichaam (speciaal voor vrouwen) >>

Juist de krachtige combinatie tussen cardio en krachttraining zorgen ervoor dat je sneller resultaat ziet.

  • Droog trainen voor vrouwen werkt niet anders dan droog trainen voor mannen
  • Je krijgt geen grote spierballen als je de gewichten op de juiste wijze gebruikt
  • Droog trainen door middel van cardio en groepslessen duurt langer dan wanneer je krachttraining zou inzetten

push up

Snel droog trainen?

In de sportschool zijn er twee verschillende manieren van trainen, cardiotraining en krachttraining. Om jezelf snel droog te trainen is een combinatie van deze beide trainingsvormen een must.

Cardiotraining zorgt er namelijk voor dat je meer conditie en uithoudingsvermogen krijgt en daarnaast verbrand je veel vetten.

Tijdens cardiotraining bouw je geen spiermassa op en dat is nou juist wat je nodig bent om je lichaam meer vorm te geven. Krachttraining is dus een essentieel onderdeel van het droog trainen als vrouw.

Wees niet bang om krachttraining te doen, je lichaam zal niet meteen veranderen in dat van een bodybuilder. Mannen en vooral vrouwen doen enorm veel moeite om heel erg gespierd te worden, er word vaak elke dag intensief getraind en dat voor een langere periode.

Daarnaast is het voor een vrouw moeilijker om gespierd te worden vanwege haar hormoonhuishouding, wees dus absoluut niet bang dat je ‘ineens’ grote armen hebt.

  • Cardiotraining zorgt ervoor dat je meer conditie en uithoudingsvermogen krijgt.
  • Cardiotraining zorgt ervoor dat je veel vet verbrand
  • Krachttraining zorgt ervoor dat je meer spieren opbouwt waardoor je sneller ‘droog’ zult zijn

 

droog trainen gewichten

Wat moet je eten als je droog wilt trainen?

Dat een combinatie van cardio en krachttraining erg belangrijk is weet je nu wel, maar wat moet je eten als je droog wilt trainen?

Voeding en droog trainen gaan in hand en hand en het nuttigen van de juiste voeding zorgt ervoor dat je nog sneller droog zult zijn.

Een gouden regel is dat je minder moet eten dan je lichaam nodig is, op die manier zul je afvallen en strakker in je vel komen te zitten.

Maar je wilt wel afvallen maar niet je spiermassa verliezen, want het is juist die spiermassa die ervoor zorgt dat je sneller in shape bent en een mooier lichaam krijgt.

Wat moet je eten om die spiermassa in stand te houden?

Eet genoeg eiwitten

Omdat je zo intensief aan het trainen bent is je lichaam heel vaak in een staat van spierafbraak, om die spieren weer te voorzien van bouwstoffen en ze te laten groeien zijn eiwitten nodig.

Een stelregel is dat je per kilo lichaamsgewicht 2 gram eiwitten tot je neemt.

Gezonde eiwitbronnen zijn:

  • Kip
  • Magere Kwark
  • Rundvlees
  • Tonijn
  • Makreel

Hier vind je een volledig overzicht van gezonde eiwitten>>

Eet voldoende vetten

Ook vetten zijn enorm belangrijk voor je lichaam, veel mensen, en voornamelijk vrouwen, springen al van hun stoel als je het woord vetten noemt.

We zijn zo gebombardeerd met het feit dat vetten enorm slecht voor ons zouden zijn dat we alles over één kam scheren, alle vetten zouden slecht zijn en we zouden helemaal geen vet meer moeten eten.

Dat is absoluut onzin, natuurlijk moet je het wel met mate eten en ook alleen de gezonde vetten eten maar vetten zijn essentiële bouwstenen voor je lichaam.

gezonde vetten

Ook koolhydraten zijn van belang

Koolhydraten is een voedingsstof die veel onder vuur ligt, we zouden alleen nog langzame koolhydraten moeten eten of misschien zelfs wel helemaal geen koolhydraten meer.

Voor het droog trainen zijn goede koolhydraten van belang voor je energieniveau, blijf dus altijd koolhydraten tot je nemen. Geadviseerd word om tot 50% van je caloriebehoefte uit koolhydraten te laten bestaan

Check hier een gratis .pdf met een compleet overzicht van gezonde vetten,eiwitten en koolhydraten>>

Droog trainen protocol vrouwen

Goed nieuws voor alle vrouwen die zich met droog trainen bezig houden, er bestaat namelijk een digitaal product wat zich volledig richt op het droog trainen als vrouw.

Droog Trainen Protocol Vrouwen van Henry van Es is speciaal ontwikkelt voor vrouwen die super graag een strak lichaam willen maar telkens vastlopen en zich suf trainen zonder resultaat.

Je eet op de juiste manier en gaat een aantal keer per week naar de sportschool. Ondanks deze inzet verandert je lichaam niet zoals je had gehoopt en heb je allesbehalve een voldaan gevoel.

Omdat dit bij zo enorm veel vrouwen leefde besloot Droog Trainen Academie een trainingsmethode op te richten speciaal gericht op vrouwen.

droog trainen protocol

Ja, Ik Wil Effectief Trainen En Maximale Progressie!

Droog trainen protocol review

Onlangs schreef ik een compleet review over het Droog Trainen Protocol Vrouwen. Het komt er kort gezegd op neer dat de Droog Trainen Academie, het bedrijf achter het Droog Trainen Protocol een betrouwbaar en legitiem bedrijf is en dat de instructeurs die je helpen om je droomlichaam te trainen stuk voor stuk professionals zijn.

Twijfelde je dus nog om het Droog Trainen Protocol Vrouwen aan te schaffen, dan hoop ik dat ik door middel van mijn uitgebreide review over het Droog Trainen Protocol Vrouwen je twijfel heb kunnen wegnemen.

Heb je nog vragen over dit product of over droog trainen in het algemeen? Laat dan even een reactie achter onder dit artikel!

 

Martijn
 

Hoi ik ben Martijn en samen met Mieke stellen wij producten op de proef. We keren alles binnenstebuiten en onderzoeken of de verschillende producten jou kunnen helpen om je doelen te bereiken. Zijn we positief over een product? Dan laten we dat enthousiast merken. Voldoet een product niet aan de eisen? Dan zijn we kritisch en proberen we je te beschermen.

>