Droog Trainen Dieet? Of juist meer eten?

Op zoek naar een droog trainen dieet? Een dieet waarbij je vetverbranding optimaal word gestimuleerd om razendsnel een droog lichaam te ontwikkelen? 

Een droog lichaam bereik je door de juiste voeding en de juiste training. Als je één van die beiden weglaat zal het erg moeilijk worden om je doel te bereiken. 

In dit artikel vertel ik je alles over deze gouden combi tussen voeding en training. Ook laat ik je mijn favoriete droog trainen dieet en mijn favoriete droog trainen trainingsmethode zien.

More...

Wat is droog trainen?

Droog trainen word ook wel cutten genoemd. Droog trainen draait om het verliezen van vet waarbij je spiermassa behouden blijft. 

Omdat je vet aan verliezen bent en je spieren juist aan het trainen bent zullen deze spieren beter zichtbaar worden. 

Hoe droger je bent, hoe lager je vetpercentage is en hoe beter je spieren zichtbaar zijn. Droog trainen hoeft niet moeilijk te zijn maar toch gaan veel mensen de fout in. 

Het is namelijk niet zo dat wanneer je maximaal afvalt je spiermassa behouden blijft. Je zult dus naast afvallen ook aan training moeten gaan doen om deze spiermassa te behouden.

Snel droog trainen? 

De meeste mensen willen snel resultaten zien als ze besluiten om hun vetpercentage flink te reduceren. Maar kan dat wel? Kun je wel snel droog trainen? 

Als je de juiste voeding eet, en de juiste training doet kun je zeker snel droog trainen. Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van wat je vetpercentage nu is. 

Het grote probleem waar veel droogtrainers tegenaan lopen is dat ze niet snel genoeg resultaten zien en hierdoor hun motivatie kwijtraken. 

droog trainen dieet

Dit heeft alles te maken met de manier van trainen en de manier van eten. Als je één van die twee niet optimaal inzet kunnen de resultaten wel eens lang op zich laten wachten. 

Daarnaast gaan veel mensen de fout in tijdens het afvallen. Ze raken in een mum van tijd veel vet kwijt maar realiseren zich niet dat ook hun spiermassa verloren gaat. 

Jezelf droog trainen is dus een kwestie van niet te snel afvallen en het doen van de juiste training om je spiermassa te behouden en/of te laten toenemen. 

  • De juiste combi tussen voeding en training kan ervoor zorgen dat je snel resultaten ziet.
  • Veel mensen maken de fout door niet de juiste voeding te eten of niet de juiste training te doen. 
  • Val niet te snel af, anders gaat ook je spiermassa verloren

Droog trainen dieet of juist aankomen? 

Veel mensen denken dat ze veel moeten afvallen om droog te worden maar zoals ik al een beetje heb laten doorschemeren is dit niet altijd waar. 

Om jezelf droog te trainen is het juist goed om wat hoger in je vetpercentage te zitten, hierdoor kun je op de juiste wijze beginnen om jezelf droog te trainen. 

Natuurlijk kun je altijd wel beginnen met droog trainen maar als je eerst gaat bulken zorg je ervoor dat je niet alleen in vetmassa aankomt maar ook in spiermassa, de vetmassa werk je tijdens het droog trainen weg.

Aangeraden word om te beginnen met droog trainen als je vetpercentage 18% of hoger is. Soms betekent dit dat je juist aan moet komen in plaats van afvallen. 

Het klinkt misschien tegenstrijdig maar om zo efficiënt mogelijk naar jou einddoel te gaan is het dus in sommige gevallen nodig om eerst meer calorieën naar binnen te werken dan dat je verbrand. 

Kijk natuurlijk wel uit bij het innemen van extra calorieën, ga zorgvuldig te werk en prop je niet vol met junkfood. Misschien een open deur maar ik wil het toch even gezegd hebben. 

Bulken en cutten 

Bulken is het dus het aankomen in vet en spiermassa. Eet meer calorieën dan je lichaam verbrand maar laat het niet uit de klauwen lopen. Bulk je lichaam met gezonde voeding. 

Na het bulken is het tijd om te gaan cutten. Cutten is verliezen van je vetmassa met behoudt van je spiermassa. Deze spiermassa behoud je door krachttraining te doen. 

Cutten betekent eigenlijk afvallen en dit doet je door minder calorieën eten dan je lichaam verbrand. Simpel eigenlijk. 

Maar wat kun je dan het beste eten om dit te bewerkstelligen? Want jij was in de eerste plaats op zoek naar een droog trainen dieet. 

Veel mensen die zich bezig houden met droog trainen kiezen ervoor om:

  • Te bulken in de winterperiode
  • Te cutten in het voorjaar en de zomer

Dit natuurlijk omdat je in het voorjaar en in de zomer je lichaam in optimale staat wilt hebben.

Wat te eten tijdens je droog train proces? 

Eigenlijk hoef dit helemaal niet zo spannend te maken. Het is belangrijk dat je ongeveer 10% minder calorieën eet dan dat je verbrand. 

Het is daarbij belangrijk dat je kiest voor gezonde voeding en het liefst eiwitrijk. Eiwitrijke recepten vind je onder andere in het Proteinerijke recepten pakket en het Eiwitrijke recepten kookpakket.

proteïnerijke recepten pakket

Ook kun je kiezen voor een koolhydraatarm dieet zoals het Koolhydraatarm Weekmenu. Het is belangrijk dat je kiest voor een gezonde levensstijl die eenvoudig vol te houden is. 

Kies dus in geen geval voor een crash dieet. Crash diëten lijken super goed te werken maar maken op de lange termijn meer kapot dan je lief is. 

Een heel goed initiatief met een enorme fanbase en een waardevolle community vind ik Drogespieren.nl. Met hun producten zoals Fitchef kun je gezond en lekker eten voor lange tijd zonder dat het saai word.

Ik kan je verschillende producten aanbieden, het draait er uiteindelijk om dat je gezond eet op een manier die voor jou makkelijk vol te houden is. 

Extra eiwitten 

Om je spiermassa optimaal te houden is het belangrijk dat je voldoende eiwitten eet. Ga ongeveer uit van 1,5 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. 

Vind je het moeilijk om aan je eiwitinname te komen? Dan kun je verantwoorde shakes gebruiken om je eitwitinname te boosten. 

Zondig af en toe! 

Om het gezond en verantwoord eten goed vol te houden is het belangrijk om af en toe te zondigen. Pak een dag in het weekend waarbij je even nergens op let. 

Eet wat je wilt en zoveel je wilt en geniet even lekker van alles wat je door de week zo mist. Eén dag zondigen zorgt ervoor dat je een gezond eetpatroon door de week beter volhoudt. 

Kies één dag of twee dagen in de week om even lekker ongezond te eten maar houd je focus en blijf de rest van de week gezond eten en let op je calorie inname. 

Droog Trainen Protocol Boek

Goed opletten wat je eet, voedingsschema's maken, je calorie-inname in de gaten houden, de juiste krachttraining doen.. Het is voor veel mensen nogal overweldigend. 

Veel mensen hebben de ambitie om hunzelf droog te trainen maar geven al snel op. Enorm zonde want met de juiste begeleiding kan het zo makkelijk zijn. 

Gelukkig zijn er manieren om het droog trainen goed vol te houden. Of je nou droog traint als vrouw of als man, onderstaande methode heeft voor zowel mannen als vrouwen een super gaaf product ontwikkelt. 

De Droog Trainen Academie uit Rotterdam ontwikkelde het Droog Trainen Protocol. Een compleet protocol waarbij je begeleidt word naar een droog lichaam. 

Zo vind je er: 

  • Informatie over de juiste voeding
  • Voedingsschema's inclusief recepten en voedingswaarden
  • Trainingsschema's (Ook voor thuis trainers)
  • Logboeken om je calorie inname makkelijk te tellen en bij te houden
  • Logboeken om je progressie bij te houden
  • En nog veel meer.. 

Onlangs schreef ik het Droog Trainen Protocol Vrouwen review en het Droog Trainen Protocol Mannen review. 

Deze digitale producten kennen tal van positieve reviews en al veel mensen hebben hun lichaam droog weten te trainen dankzij methode. Check mijn reviews en oordeel zelf. 


 

Martijn
 

Hoi ik ben Martijn en samen met Mieke stellen wij producten op de proef. We keren alles binnenstebuiten en onderzoeken of de verschillende producten jou kunnen helpen om je doelen te bereiken. Zijn we positief over een product? Dan laten we dat enthousiast merken. Voldoet een product niet aan de eisen? Dan zijn we kritisch en proberen we je te beschermen.

>